maandag 8 oktober 2018

Dit vertelden de leerlingen na het bezoek.


Bijna alles kan gerecycleerd worden. (R.L.)

Afval zorgt voor grondstof en energie. Er is nu een nieuwe zak. Ze proberen zoveel mogelijk te recycleren. (C.L.)

Ik weet nu hoe ze afval verbranden en hoe je dat doet om te recycleren.(A.D.)

Afval moet je goed sorteren over de PMD-zak, het restafval en de foliezak. Ik weet nu hoe alles gesorteerd wordt in de machines en wat er met ons afval gebeurt als de vuilniskar het heeft opgehaald. Afval kan grondstof of energie worden. (M.C.)

Alles wordt gesorteerd in de juiste volgorde en dat kan veel lawaai maken.Het stinkt daar. Er worden dingen verbrand in de oven. (L.D.)

Ik weet nu dat we moeten recycleren en ook dat je veel verschillende soorten afval hebt.(M.B.)

Er zijn 3 verschillende soorten zakken. In de vuilniswagen zit papier en karton in één vak en PMD in een ander vak.(J.D.)

Ik heb de machines gezien en ik denk dat ik daar ook wil werken. (G.G.)

IMOG Harelbeke en Moen werken samen. Er werken 160 mensen in IMOG. (M.D.)


Plastiek mag je niet in elkaar proppen. (N.D.)

Van 9 miljoen blikjes kan je een auto maken. (S.V.)

Ik weet nu hoe je beter kan recycleren en dat sommige dingen verbrand worden. (E.M.)

In de PMD-zak mogen alleen maar flessen en plastieken bakjes.(A.M.)

Afval is een bron van grondstof en energie. Kranen brengen het afval in de oven.(A.D.)

Als je een compostvat koopt en kippen hebt, zorg je voor het milieu. (M.D.)

Je mag niet alles te samen in 1 lege verpakking steken en dan in de vuilnisbak gooien. (I.D.)

Het is beter om geen verpakkingen te kopen maar gewoon een zak van thuis mee te nemen.(A.M.)



Je moet respect hebben voor de mensen die iedere morgen de vuilzak komen ophalen .(O.V.)

Je kan enorm veel doen met afval, het zorgt voor energie, voor compost enz...(R.G.)

Ik wist niet dat er in die grijper ongeveer 2000 kg afval kan.( K.V.)

Het restafval wordt in de oven gedaan en de vlammen zijn super groot. (M.L.)

Restafval wordt verbrand. Het is super zwaar werk. (G.V.)

Ik weet nu dat er heel veel plastic is en dat er zo een verbrandingsoven is. (T.L.)