donderdag 2 februari 2017

Bezoek Be Part : Tentoonstelling Thorsten Brinkmann


Thorsten Brinkmann
De Duitse kunstenaar Thorsten Brinkmann (Herne, 1971) toont op een humoristische wijze hoe de mens zich verhoudt tot de objecten die hem omringen. Deze objecten vindt hij op rommelmarkten, in kringloopwinkels, op straat, op de vuilnisbelt, enz. Hij selecteert en combineert de voorwerpen en de verhalen die ze met zich meedragen. De resultaten nemen verschillende vormen aan, zoals fotografie, beeldhouwkunst, driedimensionale installaties en videokunst.
Voor de tentoonstelling creëerde Thorsten Brinkmann een omgeving, bekleed met tapijten en behangpapier, waar hij objecten, sculpturen en foto’s in verwerkt.




Enkele reacties van de leerlingen na de tentoonstelling:

Ik vond het een heel creatieve namiddag. Ik hou van knutselen dus ik vond het heel tof. 
Jerome

Ik vond het een heel leuke uitstap. MOOIE dingen  en het knutselen vond ik heel leuk.
Raf

Ik vond het super tof. Het tekenen op de ramen en de geheime kamer vond ik het leukste.Het is wel grappig hoe hij zich verkleedt met een vuilbak op zijn hoofd enz.
Sara

Het was interessant en een een beetje raar en ook super leuk!
Kato D.

Ik vond het erg leuk en tof dat je eens in de schoenen mocht staan van een kunstenaar en dat je van alles mag proberen en dat je ook bij sommige kunstwerken andere dingen zag.
Margo

Ik vond het super leuk want je had een klein gangetjes en daar moest je door kruipen en dan een soort huis.En op het laatste mochten we met raamstiften tekenen.
Chloé

De hoorn waar je op mocht blazen was heel groot. In die tunnel was het cool. Het knutselen was leuk en de rondleiding was mooi.
Floris

Het was een toffe en leerrijke namiddag.
Merel



Heel raar omdat het allemaal onlogisch was.De geheime kamer vond ik leuk en grappig en die dingen die we knutselden vond ik leuk.
Anna

Ik vond eigenlijk een deel ervan niet zo tof. De reuzehoorn en Alice in Wonderland vond ik het tofst. Het is klein met een mini zolder. Tof. 
Luca

Ik vond het supertof zeker toen ik mijn vliegend varkentje maakte. Maar alles was super.
Kato V.

Het was heel leuk met de geheime kamer en dat we mochten op de ramen tekenen en kleine kunstwerkjes mochten maken.
Quinten

Ik vond Be Part superleuk. Ik vond de geheime gang het leukst. We hebben ook veel geknutseld. Superleuk!
Brik

Heel interessant. Ik wist niet dat kunst ook een soort kamp of minihuis kan zijn.
Alexander

Het was zeer fijn om de geheime kamer te zoeken! Ik vond het ook leuk om een kunstwerk te maken.
Chanel


Tof en vooral het kamp. Dat was heel goed in elkaar gestoken, het was klein maar cool.
Julien

Tof omdat we allemaal in dat geheime kamertje zijn geweest.
Lennert

Een heel interessante uitstap van allerlei kunstwerken die we hebben gezien.Er was een heel
coole geheime kamer met veel kunst. We hebben ook nog een knutselwerk mogen maken en ik vond alles super leuk!
Lucas

Klein museum maar superleuk dat je zelf dingen mocht maken. Ook zeer creatief met die kleine gang en de zogezegde zolder. ook de hoorn vond ik super.Het filmpje was erg grappig.
Arno

In het begin gingen we naar de tentoonstelling. Ik vond het leuk toen we in een geheime kamer mochten.Het is grappig dat Thorsten Brinkman zichzelf verkleedt zodat niemand hem kan zien.We mochten ook iets maken voor daar en voor thuis.Met raamstiften mochten we iets natekenen, een paar leerlingen mochten zich verkleden.Het was megaleuk.
Gaëlle